Головна Новини Hubble сфотографував активність молодої зорі

Hubble сфотографував активність молодої зорі

Новини

На цьому незвичайному фото, зробленому телескопом, Hubble можна побачити дещо схоже на слід від «пострілу», що пронизує газово-пилові хмари. Але насправді космічна обсерваторія зареєструвала досить рідкісний феномен, відомий під назвою «об’єкт Гербіга-Аро».

Об’єкт Гербіга-Аро H111 (фото Hubble). Джерело: ESA/Hubble & NASA, B. Nisini

Об’єкти Гербіга-Аро є продуктами діяльності новонароджених зірок, оточених протопланетними дисками. За деяких обставин їхня взаємодія з речовиною дисків може призводити до утворення джетів, що складаються з іонізованого газу. Простіше кажучи, молоде світило починає викидати матерію в навколишній простір.

Викинута зіркою речовина рухається зі значною швидкістю, що досягає кількох сотень кілометрів на секунду. Її взаємодія з газово-пиловими хмарами призводить до утворення характерних ударних хвиль, які й називаються об’єктами Гербіга-Аро. Їхня протяжність може сягати десяти світлових років. Також варто сказати, що подібні об’єкти є вельми короткоживучим за астрономічними мірками явищем. Всього за кілька десятків тисяч років вони повністю розсіюються в міжзоряному просторі.

Представлений на знімку телескопа Hubble об’єкт Гербіга-Аро має позначення HH111. Він є наслідком діяльності протозірки IRAS 05491+0247, розташованої в туманності Оріона на відстані 1300 світлових років від Сонця. За підрахунками астрономів, довжина одного джета становить близько 2,8 світлових років.

За матеріалами: https://esahubble.org