«Наука» зістикувалася з МКС

Модуль «Наука» здійснив успішне стикування з Міжнародною космічною станцією. В основному операція проходила в автоматичному режимі, але на фінальній стадії зближення космонавт Олег Новицький взяв керування у свої руки. «Наука» зайняла надірний стикувальний порт модуля «Звєзда», до якого ще недавно був пристикований відсік «Пірс». Останній був виведений зі складу МКС і успішно зведений з орбіти 26 липня.

Стикування «Науки» з МКС. Джерело: Роскосмос

«Наука» була запущена в космос 21 липня. Невдовзі після виходу на опорну орбіту в неї виникли проблеми з системою автоматичного стикування «Курс» і системою подачі палива до основних двигунів. Але фахівцям удалося відновити їхню роботу, після чого модуль здійснив низку запланованих маневрів, що дозволило йому досягти МКС в намічені терміни.

«Наука» стала четвертим лабораторним модулем у складі МКС. Її довжина становить 13 м, діаметр — 4,2 м, об’єм заселеного простору — 70 м³, маса — трохи більше 20 тонн. Для виконання лабораторних досліджень у ній передбачено понад 30 універсальних робочих місць. Частина з них розташована на зовнішній поверхні. Для розміщення на них наукового обладнання і приладів буде використовуватися 11-метровий робот-маніпулятор ERA, побудований фахівцями ESA. Також у модулі є окрема каюта для космонавта, резервний туалет, системи життєзабезпечення та шлюзова камера.

Схема МКС після додавання модуля «Наука». Джерело: ESA

Щоб повністю інтегрувати «Науку» до складу МКС, космонавтам необхідно буде здійснити до десяти виходів у відкритий космос. Крім того, наприкінці осені до неї пристикують вузловий модуль «Причал», що стане останнім елементом російського сегмента орбітального комплексу. Він використовуватиметься як стикувальний вузол для кораблів постачання.