Головна Новини Hubble сфотографував гравітаційну лінзу

Hubble сфотографував гравітаційну лінзу

Новини

Представлене зображення було отримане телескопом Hubble. У центрі знімка — цікавий оптичний феномен, викликаний гравітаційним лінзуванням.

Гравітаційна лінза виникає, коли якийсь масивний об’єкт перебуває на лінії, що сполучає спостерігача і більш далеке фонове джерело випромінювання. У результаті гравітація такого об’єкту може посилити світло від цього далекого джерела, а іноді навіть і продублювати його зображення. Тому астрономи часто використовують їх як своєрідні природні телескопи.

Гравитаційна лінза (фото Hubble). Джерело: ESA/Hubble & NASA, A. Newman, M. Akhshik, K. Whitaker

У даному випадку лінзою є відносно близьке галактичне скупчення MACSJ0138.0-2155. Його гравітація зробила доступною для спостережень більш далекий і цікавий для вчених об’єкт — галактику, відому під позначенням MRG-M0138. Ми бачимо її такою, якою вона була 10 млрд років тому. За словами дослідників, до того моменту вона вже практично вичерпала запаси газу, які дозволяли їй формувати нові зорі.

Зображення гравітаційної лінзи є комбінованим. Воно було отримане завдяки встановленим на борту обсерваторії Hubble камерам ACS і WFC3 із використанням восьми інфрачервоних фільтрів.