«Космічна веселка» над VLT

Ця неймовірна світлина була зроблена на території обсерваторії Паранал — одного з найкращих місць на планеті для проведення астрономічних спостережень. Знімок наочно підтверджує цей факт, демонструючи безліч різноманітних об’єктів на нічному небі — від смуги Чумацького Шляху, що нагадує веселку, до Великої й Малої Магелланової Хмари (ліва частина кадру).

Чумацький Шлях над VLT. Джерело: ESO/P. Horálek

На знімку помітні обриси чотирьох основних «юнітів» Дуже Великого телескопа Європейської Південної обсерваторії (VLT ESO). Це 8,2-метрові телескопи, розташовані в баштах прямокутної форми.

На знімку також зображені три з чотирьох 1,8-метрових допоміжних телескопів VLT — вони встановлені у баштах круглої форми та являють собою повністю автономні модулі. Залежно від потреб спостережної програми їх можна пересувати на одну з 30 фіксованих позицій за допомогою рейкових колій. Світло, яке збирається всіма компонентами VLT, зводиться в єдиний потік за допомогою системи дзеркал у підземних тунелях. Це дозволяє отримати еквівалент телескопа з одиничним дзеркалом діаметром 16,4 м.