Головна Новини Hubble відновив наукові спостереження

Hubble відновив наукові спостереження

Новини

17 липня фахівці групи супроводу місії Hubble успішно активували наукові інструменти космічного телескопа, що дозволить відновити припинені минулого місяця спостереження. Про це йдеться в повідомленні, опублікованому на сайті NASA.

Телескоп Hubble. Джерело: NASA

13 червня стався один із наймасштабніших збоїв в історії телескопа Hubble. Спочатку фахівці вважали, що вийшов із ладу комп’ютер NSSC-1 (NASA Standard Spacecraft Computer-1), який відповідає за контроль і координацію всіх наукових інструментів обсерваторії. Інженери провели перезапуск комп’ютера, а потім перемкнули його на резервний блок пам’яті. Однак це не дало очікуваного результату, тому вони дійшли висновку, що збій пов’язаний з іншим компонентом.

У результаті співробітники групи супроводу встановили, що несправності були пов’язані зі стабілізатором напруги у блоці керування живленням. Але, попри всі зусилля, інженери так і не змогли відновити його роботу, тому телескоп перемкнули на резервний модуль. Операція була успішною, що дало можливість продовжити програму наукових спостережень.

У 2008 році Hubble уже пережив подібний збій. Тоді фахівці також змогли перемкнути його на резервне обладнання. У 2009-му телескоп відвідала остання експедиція обслуговування й повністю замінила всю систему живлення. Завдяки цьому він усе ще перебуває у робочому стані. Як сподіваються в NASA, його ресурсів вистачить принаймні на кілька років. Утім, зважаючи на неможливість здійснення нової ремонтної місії, рано чи пізно якийсь із ключових компонентів апарата зламається, і це стане крапкою в історії проєкту.