Головна Новини Hubble вивчив швидкі радіосплески

Hubble вивчив швидкі радіосплески

Новини

Час від часу земні обсерваторії реєструють поодинокі потужні імпульси радіовипромінювання тривалістю в кілька мілісекунд. Цей феномен відомий під назвою «швидкі радіосплески». Типова енергія такої події еквівалентна викиду в космічний простір енергії, що випускається Сонцем протягом декількох десятків тисяч років.

Швидкий радіосплеск в уявленні художника. Джерело: Jingchuan Yu, Beijing Planetarium

На даний момент у астрономів немає загальноприйнятого пояснення природи загадкових радіоімпульсів. Запропоновані гіпотези варіюються від проявів активності нейтронних зірок до наслідків випаровування чорних дір. Втім, можливо, нещодавнє відкриття допоможе вченим краще розібратися в механізмі таких явищ.

В ході нового дослідження, в якому був задіяний орбітальний телескоп Hubble, астрономам вдалося вивчити вісім радіосплесків. Завдяки можливостям космічної обсерваторії вони не тільки змогли «прив’язати» їх до конкретних спіральних галактик, але в п’яти випадках навіть локалізувати приблизне розташування їх джерела.

Варто зазначити що галактики, які є джерелами швидких радіосплесків, знаходяться від нас на значній відстані. Вони молоді, масивні і в них протікають активні процеси зореутворення. Ми бачимо їх такими, якими вони були в епоху, коли Всесвіт був приблизно вдвічі молодший за нинішній.

За словами дослідників, отримані дані говорять про те, що швидкі радіосплески навряд чи пов’язані з колапсом надмасивних світил і злиттям нейтронних зірок. У той же час їх характеристики непогано узгоджуються з теорією, згідно з якою вони створюються нейтронними зірками, що володіють виключно сильним магнітним полем (магнетара).