Астрономи зафіксували потужний спалах на Проксимі Центавра

Проксима Центавра  — найближча до Сонця зірка. Вона віддалена від нас на 4 світлових роки й навколо неї обертається як мінімум одна кам’яниста екзопланета, орбіта якої пролягає в зоні, придатній для життя. Однак цей світ навряд чи можна назвати другою Землею. Річ у тім, що Проксима Центавра — червоний карлик. Такі світила набагато тьмяніші за Сонце, але при цьому дуже активні та здатні виробляти потужні спалахи.

Спалах на Проксимі Центавра в уявленні художника. Джерело:  NRAO/S. Dagnello

У травні 2019-го астрономи отримали наочне підтвердження цього факту. Їм вдалося зафіксувати рекордний спалах від Проксими Центавра. Він тривав лише сім секунд, але за цей час світність зірки в ультрафіолетовому діапазоні зросла в 14 тис. разів. Розрахунки показали, що ця подія була в сотню потужнішою за найсильніший сонячний спалах за всю історію спостережень.

Дослідники лише недавно розпочали спостереження за поведінкою Проксими Центавра, але вже зараз очевидно, що екзопланета практично щодня піддається спалахам, з яким Земля стикається лише раз на століття. Це в свою чергу ставить питання про принципову можливість формування будь-якого життя в таких екстремальних умовах.

За матеріалами: https://www.almaobservatory.org