ESA створило глобальну мозаїку Ганімеда

Наступного року ESA відправить до Юпітера апарат JUICE. Його основним завданням стане дослідження крижаних місяців газового гіганта. Особлива увага приділятиметься Ганімеду, який є найбільшим супутником планети в Сонячній системі та має власне магнітне поле. Передбачається, що наприкінці своєї місії JUICE вийде на постійну орбіту навколо нього.

Глобальна мозаїка поверхні Ганімеда. Джерело: NASA/DL

У межах підготовки плану польоту JUICE вчені з Німецького центру авіації та космонавтики створили нову глобальну мозаїку поверхні Ганімеда. Вона зібрана зі 118 знімків, зроблених зондами Voyager, і 88 зображень, отриманих апаратом Galileo. Повна версія зображення має розмір 1,7 млрд пікселів, її максимальна роздільна здатність сягає 359 м/піксель.

Мозаїка демонструє, що поверхня Ганімеда є сумішшю ділянок двох типів: дуже давніх сильно кратерованих темних областей і молодших світлих регіонів, покритих борознами, канавками та гребенями. Темні ділянки займають приблизно третину від усієї площі супутника й містять глини та органічні речовини.

На Ганімеді також є полярні шапки, що складаються з водяного інею. Імовірно, вони утворені молекулами води, вибитими з його поверхні під час бомбардування зарядженими частинками з магнітосфери Юпітера. Оскільки у Ганімеда є власне магнітне поле, такі частинки переважно досягають полярних регіонів супутника. Водяна пара, що утворюється під час такого процесу, потім осідає в найхолодніших місцях цих же областей.

За матеріалами https://www.esa.int