Головна Новини ESA створила глобальну мозаїку Ганімеда

ESA створила глобальну мозаїку Ганімеда

Наступного року ESA відправить космічний корабель JUICE на Юпітер. Його головним завданням буде вивчення крижаних супутників газового гіганта. Особлива увага буде приділити Ганімеду, який є найбільшим супутником планети в Сонячній системі і має власне магнітне поле. В кінці своєї місії JUICE, як очікується, увійде на постійну орбіту навколо нього.

Глобальна мозаїка поверхні Ганімеда. Джерело: NASA/DL
R

В рамках підготовки плану польоту JUICE вчені з Німецького центру авіації і космосу створили нову глобальну мозаїку поверхні Ганімеда. Він зібраний зі 118 знімків, зроблених зондами «Вояджера», і 88 фотографій, зроблених космічним апаратом «Галілей». Повна версія зображення має розмір 1,7 мільярда пікселів і максимальну роздільну здатність 359 м/піксель.

Мозаїка демонструє, що поверхня Ганімеда є сумішшю двох типів сюжетів: дуже древніх сильно кратерних темних ділянок і молодших світлих ділянок, покритих борознами, канавками і гребенями. Темні ділянки займають близько третини всієї площі супутника і містять глину і органічні речовини.

Ганімед також має полярні шапки, що складаються з водного нежитю. Імовірно, вони утворюються молекулами води, вибитими з її поверхні при бомбардуванні зарядженими частинками з магнітосфери Юпітера. Оскільки у Ганімеда є своє магнітне поле, такі частинки в основному досягають полярних областей супутника. Водяна пара, що виробляється в цей процес, потім осідає в найхолодніших місцях в тих же областях.

За матеріалами: https://www.esa.int