Головна Новини Телескоп Gaia виявив екзопланету

Телескоп Gaia виявив екзопланету

Новини

Основне призначення запущеного в 2013 році астрометричного телескопа Gaia – складання детальної карти розподілу зірок Чумацького Шляху. Для цього він вимірює положення, напрямок руху і спектральні класи приблизно мільярда світил.

Зібрані ним дані також можуть використовуватися для вивчення екзопланет. За роки своєї місії обсерваторія неодноразово знаходила сліди позасонячних світів, але всі вони вже були відомі вченим. Однак тепер ситуація змінилася.

Телескоп Gaia в уявленні художника. Джерело: ESA

Нещодавно команда європейських астрономів повідомила про те, що в результаті аналізу даних місії Gaia їм вдалося виявити регулярні зміни блиску сонцеподібної зірки EDR3 3026325426682637824. Кожні три дні її яскравість знижується на 1,5%. Наступні перевірки підтвердили, що ці події викликані транзитами невидимого компаньйона світила.

Дані Gaia про зміну блиску зірки EDR3 3026325426682637824. Джерело: ESA

В ході подальших спостережень, виконаних за допомогою телескопів обсерваторії LBT, астрономам вдалося визначити масу планетоподібного об’єкта. Виявилося, що вона на 10% перевищує юпітеріанську. Таким чином, Gaia виявив газовий гігант. Оскільки орбіта екзопланети проходить на невеликій відстані від центральної зірки, атмосфера екзопланети повинна бути розігріта до дуже високих температур.