«Тяньвень-1» досяг Марса

Китайський міжпланетний апарат «Тяньвень-1» здійснив успішний гальмівний маневр, який перевів його на ареоцентричну орбіту. Отже, Китай приєднався до невеликого клубу країн і космічних організацій, яким вдалося вивести свій дослідницький зонд на постійну орбіту навколо іншої планети Сонячної системи.

Знімок Марса, зроблений китайським космічним апаратом «Тяньвень-1» з відстані 2,2 млн км. Джерело: CASC/CNSA

Зараз «Тяньвень-1» перебуває на проміжній орбіті з перицентром на висоті 400 км і апоцентром на відстані 180 тис. км від поверхні Червоної планети. У лютому та березні він виконає низку маневрів, які переведуть його на робочу орбіту з перицентром 265 км і апоцентром 12 тис. км. Наприкінці квітня від орбітального зонда відокремиться спускальний апарат із марсоходом. Якщо все пройде добре, він здійснить посадку на одній із ділянок Рівнини Утопії — великої низовини в північній півкулі Марса.

Мобільна лабораторія вивчатиме марсіанський ґрунт і шукатиме хімічні сполуки, що вказують на можливу присутність життя. Вона розрахована на номінальний термін роботи 90 днів. Що стосується орбітального зонда, то його основним завданням стане побудова топографічної карти планети. Також він має здійснювати дослідження її іоносфери, дистанційно зондувати склад поверхневих порід і вести пошуки покладів водяного льоду.

«Тяньвень-1» (фото зроблене відокремлюваною камерою). Джерело: CNSA

«Тяньвень-1» став другим із трьох запущених влітку минулого року апаратів, які успішно досягли Марса. Першим був зонд «Аль-Амаль», що належав ОАЕ, який випередив китайського посланця буквально на одну добу. Тепер нам залишається дочекатися прибуття до цілі американського Mars 2020, яке відбудеться 18 лютого. На відміну від «Аль-Амаль» і «Тяньвень-1», цей апарат не стане виходити на орбіту навколо Червоної планети, а одразу скине в її атмосферу спускальний модуль з ровером Perseverance. Він повинен буде здійснити посадку в районі кратера Езеро.

За матеріалами https://spacenews.com/