Головна Новини Вчені відкрили капсулу зі зразками астероїда Рюгу

Вчені відкрили капсулу зі зразками астероїда Рюгу

Новини

Японські дослідники успішно відкрили посадкову капсулу місії «Хаябуса-2» і підтвердили наявність у ній зразків речовини астероїда Рюгу (162173 Рюгу). Їм також вдалося взяти пробу газової суміші всередині ємності, що відрізняється за складом від атмосфери Землі. На думку вчених, вона утворилася в результаті дегазації частинок астероїдного ґрунту.

Всього всередині капсули є три герметичних камери, призначених для зберігання трьох окремих зразків. Під час своєї місії космічний апарат виконав дві операції по відбору речовини астероїда, тому одна з камер залишилася порожньою. На даний момент вчені відкрили камеру А. Вона містить грунт, зібраний у лютому 2019 року. Деякі фотографії, опубліковані JAXA, створюють враження, що астероїдний матеріал коричневий. Однак дослідники підкреслюють, що насправді він сприймається людським оком як чорний.

Найближчим часом учені відкриють камеру C. Ця процедура запланована на наступний тиждень. Всередині цієї камери знаходиться грунт, взятий у липні 2019 року. Фахівці сподіваються, що апарат зміг добути речовину, викинуту з надр астероїда в результаті удару штучного імпактора, яка майже не піддавалася впливу радіації та мікрометеоритного бомбардування.

Формально зразки речовини астероїда, доставлені зондом «Хаябуса-2», є другим в історії. Попередня місія також повернула на Землю проби ґрунту астероїда Ітокава (25143 Ітокава). Однак через численні технічні проблеми першому апарату «Хаябуса» вдалося отримати лише близько 1500 мікрозерен реголіту. Його наступник зібрав на кілька порядків більше речовини.