Головна Новини Телескоп Gaia показав долю сусідів Сонця

Телескоп Gaia показав долю сусідів Сонця

Зірки не є фіксованими об'єктами. Як і планети, вони обертаються навколо галактичного центру. Наше Сонце не виняток – це робить один поворот навколо центру Чумацького Шляху на 225-250 мільйонів років. Цей розрив називають "галактичним роком".

Через цей вічний рух зоряне середовище Сонячної системи постійно змінюється. Ті зірки, які зараз є її сусідами, з часом покинуть своє оточення, а їх місце займуть нові світила. Команда дослідників з Європейського космічного агентства вирішила проілюструвати цей процес. Для цього астрономи звернулися до нещодавно опублікованого третього випуску даних космічної обсерваторії Гайя.

Використовуючи інформацію про швидкість і траєкторії 74 281 зірки в радіусі 100 парсеків (326 світлових років) від Сонця, вчені створили комп'ютерну модель, яка прогнозує їх подальший рух по центру Чумацького Шляху. Він охоплює проміжок часу в 500 мільйонів років, що відповідає двом галактичним рокам.

Модель демонструє, що більшість наших зоряних сусідів знаходяться впритул до кругових орбіт, які лежать в районі площини галактичного диска. Однак час від часу до них наближаються предмети з ореолу Чумацького Шляху (показано помаранчевим кольором) і з його центральної частини (жовтий). Є також два розсіяних зоряних скупчення в безпосередній близькості від Сонця, Giada і волосся Вероніка (Mel 111). В анімації вони позначені як невеликі «горбки» синього кольору.

Варто відзначити, що створена астрономами модель має ряд обмежень. Він враховує гравітаційний вплив центру Чумацького Шляху, але не враховує взаємодію між самими зірками, а також можливий вплив з боку сусідніх галактик. Але навіть у такій урізану форму, це дає чітке уявлення про те, як швидко наше зоряне середовище може змінитися за мірками віку Всесвіту.

За матеріалами: https://www.cosmos.esa.int