Телескоп Hubble дослідив Психею

225-кілометровий астероїд Психея (16 Psyche) вважається одним із найбільш незвичайних об’єктів Головного поясу. Результати вимірювань маси цього тіла та спектральних спостережень свідчать про те, що він містить велику кількість металів. Згідно з найцікавішою гіпотезою, Психея — це фрагмент ядра протопланети, зруйнованої під час масштабного зіткнення на зорі еволюції Сонячної системи.

Астероїд Психея в уяві художника. Джерело: NASA

Команда астрономів з Південно-Західного дослідницького інституту (SwRI) спробувала дізнатися більше про цей дивовижний об’єкт. Для цього вони використали космічний телескоп Hubble, який виконав серію спостережень Психеї в ультрафіолетовому діапазоні.

Під час дослідження Hubble зміг виявити смуги поглинання, що відповідають наявності оксиду заліза. На думку вчених, це говорить про те, що поверхня астероїда окислюється. Швидше за все, це пов’язано з її взаємодією з сонячним вітром. Відкриття підтверджує припущення про металевий характер Психеї.

Знімки астероїда Психея, отримані телескопом VLT. Джерело: ESO/LAM

Наступного року NASA відправить до астероїда зонд Psyche. Він вийде на орбіту навколо малого тіла 31 січня 2026 року.

За матеріалами: https://www.swri.org/