Головна Новини Російський та індійський супутники «розійшлися» на орбіті

Російський та індійський супутники «розійшлися» на орбіті

Новини

Вранці 27 листопада два космічних апарати небезпечно наблизилися на низькій навколоземній орбіті. Російський супутник «Канопус-Б» та індійський Cartosat-2F пролетіли всього у 224 метрах один від одного. Відповідна інформація була опублікована на сайті «Роскосмосу».

Накволоземний простір в уяві художника (відносні розміри супутників перебільшені). Джерело: NASA

Інцидент стався в небі над Антарктидою. Повідомляється, що відносна швидкість двох апаратів становила 14,6 км/с, а сумарна маса —  приблизно 1200 кг. На щастя, супутники пролетіли поряд без зіткнення. Протягом 27 листопада їхні траєкторії кілька разів перетиналися в районі Антарктики, але щоразу відстань між ними збільшувалася.

Найвідоміше зіткнення на орбіті сталося у 2009 році. Воно призвело до утворення понад 2000 відстежених уламків. Більшість із них все ще знаходяться в космосі.

Варто відзначити, що в останні роки ймовірність орбітальних зіткнень помітно зросла. Це пов’язано як з початком розгортання мегасузір’їв на кшталт Starlink, так і з наслідками випробувань протисупутникової зброї. За багатьма прогнозами, в найближчі роки ми, швидше за все, станемо свідками події, подібної за величиною до зіткнення 2009 року.

За матеріалами: https://nplus1.ru