Головна Новини Німеччина і Японія відправлять місію до Фаетону

Німеччина і Японія відправлять місію до Фаетону

Новини

Німецький аерокосмічний центр (DLR) і Японське агентство аерокосмічних досліджень (JAXA) домовилися організувати спільну міжпланетну місію Destiny. Її метою стане астероїд Фаетон (3200 Phaethon).

Космічний апарат Destiny (концепція). Джерело: JAXA/Kashikagaku

Фаетон був відкритий у 1983 році і став першим в історії астероїдом, який був виявлений на знімках, зроблених космічним апаратом — інфрачервоною орбітальною обсерваторією IRAS. Шестикілометровий «небесний камінь» швидко привернув увагу вчених своїми незвичайними характеристиками. Справа в тому, що Фаетон рухається по дуже витягнутій орбіті, що перетинає орбіти всіх планет земної групи, а її перигелій знаходиться на відстані всього 21 млн км від сонячної поверхні.

Майже відразу після відкриття Фаетону астрономи запідозрили, що це тіло має щось спільне з метеорним потоком Гемінід, який спостерігається щорічно в першій половині грудня (він сягає піку 13-14 грудня). Справа в тому, що елементи його орбіти майже збігаються з орбітальними параметрами метеорних частинок цього рою. Було висунуто припущення, що астероїд має довгий пиловий хвіст. Кожен раз, коли Земля проходить через нього, частинки пилу потрапляють в земну атмосферу та спостерігаються як метеори, що «вилітають» із сузір’я Близнюків.

У 2018 році зонд PSP підтвердив це припущення, сфотографувавши хвіст Фаетону. Однак його походження все ще залишається предметом дискусій. За однією з версій, насправді це небесне тіло є «виродженою» кометою, яка втратила всі свої леткі речовини. Можливо також, що кілька тисяч років тому астероїд пережив зіткнення, після чого отримав хвіст.

Destiny має відповісти на це та багато інших питань. Він стартує в 2024 році і через чотири роки пролетить біля Фаетону на відстані близько 500 км. Під час наближення автоматичний розвідник проаналізує частинки хвоста і визначить їхнє походження, а також характер самого астероїда. План польоту передбачає, що через рік космічний апарат повернеться до Землі. Якщо науковці приймуть рішення продовжити місію, гравітація нашої планети буде використана для спрямування космічного апарата до нової мети.

За матеріалами: https://www.dlr.de