Сенат США не підтримав повернення на Місяць у 2024 році.

Результати недавніх президентських виборів у США ставлять під сумнів намір NASA відправити експедицію на південний полюс Місяця у 2024 році. Втім, схоже, що план висадки у цьому році був приречений незалежно від результату виборів.

Місія програми Artemis в уяві художника. Джерело: NASA

Ще влітку Палата представників розробила законопроєкт про бюджет NASA на 2021 рік, який включав лише 600 млн доларів на розробку місячного посадкового модуля HLS для програми Artemis, тоді як аерокосмічна адміністрація просила 3,3 млрд доларів. У цій ситуації останньою надією для тих, хто сподівається побачити висадку на Місяць у 2024 році, став Сенат. Однак він у підсумку також не підтримав програму.

Проєкт закону про фінансування NASA на 2021 рік, опублікований Комітетом з асигнувань Сенату, закликає виділити на HLS мільярд доларів. Це на 400 мільйонів більше, ніж готова надати Палата представників, але все ж набагато менше, ніж запитує аерокосмічне відомство. Такий рівень фінансування робить практично неможливим виконання існуючого графіка програми Artemis. Сенатори мотивували своє рішення високим рівнем невизначеності, пов’язаної з розробкою посадкового апарату, а саме — кінцевою вартістю проєкту, технічними ризиками та його впливом на решту космічного бюджету. Тому зараз можна досить упевнено сказати, що висадка на південному полюсі Місяця відбудеться пізніше 2024 року.

Підсумовуючи, слід сказати, що в цілому сенатський законопроєкт передбачає виділення аерокосмічному агентству $23,485 млрд. Формально це найбільший бюджет за всю його історію (звичайно, без урахування інфляції). Серед іншого, NASA отримає гроші на продовження будівництва космічного телескопа Roman (раніше відомого як WFIRST), а також кошти на утримання і експлуатацію літаючої обсерваторії SOFIA.

За матеріалами: https://spacenews.com