Головна Новини Опубліковано глобальну інфрачервону карту Енцелада

Опубліковано глобальну інфрачервону карту Енцелада

Новини

У період з 2004 по 2017 рік космічний апарат Cassini здійснив 147 прольотів і виконав 23 тісних зближень з Енцеладом — 510-кілометровим супутником Сатурна, поверхня якого повністю вкрита льодом. Використовуючи отримані дані, вчені створили глобальну інфрачервону карту цього незвичайного тіла.

Інфрачервона карта Енцелада (анотована версія). Джерело: NASA/JPL-Caltech/University of Arizona/LPG/CNRS/SSU

Мозаїка демонструє п’ять різних видів Енцелада. На трьох знімках у верхньому ряду видно провідну і хвостову півкулю супутника (повернуті відповідно вперед і назад відносно напрямку його орбітального руху), а також сторону, якою він завжди обернений до Сатурна. Два зображення в нижньому ряду показують північний і південний полюси об’єкта. Кольори відображають різні властивості поверхневого льоду. Червоний відповідає гладкій і свіжій поверхні, тоді як синій — старій і більш нерівній.

Дивлячись на карту, легко помітити, що південний полюс Енцелада вкриває велика кількість свіжого льоду. Його наявність пояснюється гейзерами, що активно викидають воду з підземного океану супутника в космічнй простів. Також можна побачити «тигрові смуги» — чотири розломи, які тягнуться приблизно на 130 км по поверхні. Астрономи так і не змогли знайти біля них жодного ударного кратера, що свідчить про виняткову молодість цих утворень. Судячи з усього, походження смуг пов’язане з процесами, що відбуваються в надрах Енцелада.

Викиди з океану Енцелада. Джерело: NASA/JPL-Caltech

Варто додати, що ділянки свіжого льоду знаходяться не тільки на південному полюсі, але і в інших частинах супутника. Це може свідчити про те, що його ендогенна активність не обмежується лише одним регіоном.

За матеріалами: http://www.esa.int