Головна Новини Астрономи «озвучили» центр Чумацького Шляху

Астрономи «озвучили» центр Чумацького Шляху

Новини

Ми не можемо безпосередньо побачити центральні райони нашої Галактики. Цьому заважають щільні хмари пилу, що лежать на шляху до них. На щастя, телескопи, які працюють у різних спектральних діапазонах, дали нам можливість «пробити» пилову завісу. Перетворюючи початково цифрові дані (у вигляді одиниць і нулів) у зображення, доступні людському оку, астрономи вже розглянули в галактичному центрі багато цікавого.

Але якщо одиниці й нулі можуть бути представлені у вигляді картини — як щодо звуку? Команда фахівців місії Chandra використала техніку під назвою «озвучення» і трансформувала цифрові дані в мелодію. У такий спосіб вчені «озвучили» ряд зображень об’єктів глибокого космосу. Серед них і центр Чумацького Шляху, і залишки наднової Кассіопея А, і легендарні «Стовпи творіння».

У випадку з центром нашої Галактики відтворення починається з лівого краю зображення і рухається вправо, відображаючи звуки, що залежать від положення і яскравості джерел випромінювання. Світло об’єктів ближче до верхньої частини відтворюється як більш високі частоти, тоді як інтенсивність світла регулює гучність. Зірки та компактні джерела перетворюються в окремі ноти, а хмари міжзоряного газу й пилу звучать як наростаючий шум. Коли ми досягаємо яскравої області в нижньому правому куті, виникає крещендо. Тут розташована надмасивна чорна діра, маса якої в 4 мільйони разів перевищує сонячну.

Створюючи «мелодію» Кассіопеї А, вчені присвоїли власну ноту кожному з чотирьох основних хімічних елементів (кремній, сірка, кальцій і залізо), знайдених у залишках наднової. Таким чином, звук відображає розподіл матерії в туманності. У «Стовпах творіння» відтворення також виконується зліва направо, з двома різними мелодіями, що відповідають зображенням у видимому і рентгенівському діапазоні.

За матеріалами: https://chandra.si.edu