Hubble сфотографував самотню галактику

Більшість відомих астрономам галактик є спіральними, еліптичними чи являють собою перехідну форму між цими двома типами. Але не всі «зоряні острови» вписуються в подібну класифікацію. Деякі з них мають хаотичну форму без яскраво вираженого ядра та спіральних рукавів. Їх називають неправильними або іррегулярними.

Неправильна галактика KK 246 (фото Hubble). Джерело: ESA/Hubble & NASA, E. Shaya, L. Rizzi, B. Tully, et al.

На даному фото телескопа Hubble ми бачимо саме такий об’єкт — галактику KK 246, також відому під позначенням ESO 461-036. Вона розташована на відстані 22 млн світлових років від Чумацького Шляху в сузір’ї Стрільця. На знімку ця галактика нагадує хмару блискіток, розсипаних на чорному оксамитовому тлі.

KK 246 привертає увагу астрономів своїм розташуванням. Дивлячись на знімок, може здатися, що вона оточена великою кількістю сусідів, та це оманливе враження. Насправді всі ці фонові об’єкти знаходяться на дуже великій відстані від KK 246, яка насправді знаходиться всередині Місцевого Войда. Так називається велика область протяжністю близько 150 млн світлових років, в якій практично не спостерігається галактик. Вона починається на відстані близько 3 млн світлових років від краю Місцевої групи — галактичного скупчення, до складу якого входить наш Чумацький Шлях і його сусіди.

На сьогодні KK 246 — це єдиний підтверджений об’єкт всередині Місцевого Войда. Ще 15 галактик поки що значаться лише у переліку кандидатів.

За матеріалами: https://spacetelescope.org