Головна Новини ​JWST вперше переведений у польотну конфігурацію

​JWST вперше переведений у польотну конфігурацію

Новини

Команда інженерів NASA та компанії Northrop Grumman вперше успішно «згорнула» космічний телескоп Джеймса Вебба (JWST) у конфігурацію, в якій обсерваторія буде перебувати під головним обтічником ракети Ariane 5 під час запуску.

JWST повинен стати найпотужнішим і найскладнішим телескопом, коли-небудь запущеним в космос.

Телескоп JWST з в «згорнутому» стані. Джерело: Northrop Grumman

Його головне дзеркало складається з 18 берилієвих сегментів шестикутної форми. Сумарна площа їх поверхні становить 25 м², загальний діаметр — 6,5 м². Це найбільше в історії дзеркало, якому належить покинути межі земної атмосфери. А оскільки обсерваторія буде вести спостереження в інфрачервоному діапазоні, температура її інструментів не повинна перевищувати -223 °C. Тому розробники космічного апарату оснастили його спеціальним сонцезахисним екраном, що має загальну площу поверхні 300 м².

Обидва ці елементи занадто великі, щоб їх можна було розмістити під головним обтічником будь-якої з наявних зараз ракет-носіїв. Тому конструктори передбачили можливість розгортання для них.
Раніше інженери вже проводили тести на розгортання дзеркала та сонцезахисного екрана телескопа. Тепер вони підтвердили, що JWST може бути успішно переведений в стартову конфігурацію.

Наразі запуск JWST намічений на березень наступного року. Однак не виключено, що ця дата знову буде змінена. Карантинні заходи, введені з метою стримати поширення коронавірусу COVID-19, серйозно сповільнили хід робіт, та призвели до того, що на деякий час він виявився «на паузі».