Головна Новини Досліджуючи центр Чумацького шляху…

Досліджуючи центр Чумацького шляху…

Новини

Фото було зроблено незадовго до світанку в чилійській обсерваторії Ла-Силла.

Смуга Чумацького шляху над обсерваторією Ла-Силла. Джерело: P. Horálek/ESO

Над куполами телескопів ми бачимо Чумацький Шлях з темними пиловими смугами, які підсвічуються мільярдами зірок. Хмари міжзоряного пилу згущуються в напрямку сузір’я Стрільця, де знаходиться центр нашої Галактики, а з нього виходять її спіральні рукави. У галактичному ядрі знаходиться й надмасивна чорна діра (компактне радіоджерело Стрілець A*), яка виробляє величезну кількість енергії внаслідок поглинання навколишньої речовини.

???? Протягом майже 3-ох десятиліть Європейська Південна обсерваторія (ESO) проводила дослідження цього «космічного монстра». У спостереженнях були залучені кілька флагманських телескопів різних поколінь: 3,5-м телескоп нової технології (NTT), який перебував в Ла-Силла, й основні 8,2-м юніти комплексу  VLT. За допомогою них астрономи вивчили рух зірок, а також точні відстані до них і параметри їх орбіт у центральній області Чумацького Шляху. Це дозволило довести, що вони обертаються навколо об’єкта, маса якого більше ніж в 4 млн разів за сонячну.

Це відкриття далеко не єдине, яке зробили за допомогою телескопів у Ла-Силла. Наприклад, тут був отриманий доказ того, що «довгі» гамма-сплески пов’язані з вибухами потужних світил. Обсерваторія також внесла свій внесок у відкриття прискореного розширення Всесвіту та виявлення екзопланети в зоні населеності, найближчій до Сонця зірки — Проксіми Центавра.

За матеріалами: https://www.eso.org