ALMA сфотографував навколопланетний диск

З допомогою комплексу радіотелескопів ALMA астрономы зуміли отримати перше в історії зображення навколопланетного диску — пилової структури, що оточує молоду екзопланету. В майбутньому з речовини цього диску можуть сформуватися її супутник або

Астрономи оцінили висоту «гір» на нейтронних зорях

Нейтронні зорі є одними з найщільніших об'єктів у Всесвіті: за радіуса в кілька десятків кілометрів їхня маса може перевищувати сонячну. Тому вони мають найпотужніше гравітаційне тяжіння, що приблизно в мільярд разів перевищує

Hubble сфотографував гравітаційну лінзу

Представлене зображення було отримане телескопом Hubble. У центрі знімка — цікавий оптичний феномен, викликаний гравітаційним лінзуванням. (more…)
Hubble сфотографував гравітаційну лінзу

VLT і ALMA дослідили зореутворення у сусідніх галактиках

Нам відомо, що зорі народжуються у газових хмарах. Але який саме фактор запускає процес зореутворення і яку роль у цьому відіграє галактика, залишається загадкою. Щоб краще зрозуміти цей процес, астрономи виконали серію
VLT і ALMA дослідили зореутворення у сусідніх галактиках

«Космічна веселка» над VLT

Ця неймовірна світлина була зроблена на території обсерваторії Паранал — одного з найкращих місць на планеті для проведення астрономічних спостережень. Знімок наочно підтверджує цей факт, демонструючи безліч різноманітних об'єктів на нічному небі
«Космічна веселка» над VLT